Családi kirándulások - Magyarországi túrázás - Geocaching - Múzeumok

img_5787_resize.JPGHollóháza: a Kék kiinduló - vagy éppen befejező - pontja

img_5796_resize.JPGPecsételőhely Hollóházán

img_5885_resize.JPGBodó-rét: a napi túránk (pecsételési) célpontja

Október végi kéktúrázásunk összefoglalóját a 27. szakaszról itt találjátok, részletezett túranapjaink közül pedig az előző két részt itt olvashatjátok el:
1. rész: Bózsva - Nagyhuta - Vágáshuta
2. rész: Füzér - Bózsva
A kiinduló-pont minden esetben kovácsvágási szállásunk volt, ahonnan autóval, illetve busszal (vagy éppen gyalogosan...) közelítettük meg az adott napi túra kezdőpontját, illetve nap végén ide tértünk vissza, hasonló módon.

3. rész

Aznapi (pénteki) túránkat némi szervezkedés és variálás után, a busz-menetrendhez is igazodva, úgy indítottuk el, hogy autóval Füzérre mentünk el, onnan pedig buszjárattal Hollóházára utaztunk át. Itt kezdtük meg gyalogtúránkat, a hétfői próbaút során tapasztalt sártengerekre tekintettel egy kicsit kerülőúton indítva. Pecsételni a hollóházi Vadász sörözőbe tértünk be, itt a bélyegzőhely szó szerint a kocsmában található, de egyébként Hollóházán több alternatív pecsételő is van, egy esetleges zárvatartás vagy bármilyen más kényelmi szempont esetére.

Videó erről a túranapról is készült, ezt pedig itt nézhetitek meg:

Az, hogy az autót éppen Füzéren hagytuk, több okból is történt.
Egyrészt, tervezés-szervezés után már csak így jött ki számunkra megfelelő, elérhető buszjárat.
Másfelől, mint korábban a Kéktúrázás nehézségeinél, az összefoglalóban említettem, bizonyos pecsételési pontoknál nem nagyon szakítható  meg a túra, azaz, pontosabban: nem igazán érhető el ott pl. tömegközlekedés, így vagy nem ott célszerű megtörni a túrát, vagy mindenképpen további bekötőúttal (szerencsésebbek esetében: valamilyen egyéb transzferrel) szükséges tervezni-szervezni. Bodó-rét is egy hasonlóan nehézkes hely, ahová nem tudtunk volna csak úgy tömegközlekedéssel eljutni. Ezért vagy a túra folytatásával, vagy más visszatérési ponttal (ahová, vagy ahonnan buszjárat indul) kellett kalkulálnunk.
Harmadrészt, elvi szinten (az első túranapunkhoz hasonlóan) még itt is felmerült Bodó-rétről a túra "szabályos" folytatása Füzérre, a következő pecsételési pontra (már csak azért is, mert történetesen az autónk is itt állt - de hogy akkor hogyan is tértünk vissza, ezt mindjárt kifejtem), azonban a relatív késői indulásnál ezt már erősen mérlegeltük, illetve erőviszonyainkat felmérve (három, köztük egy 3 év alatti kisgyerekkel) viszonylag hamar lefújni kényszerültünk. Így végülis a túránkat - hivatalos értelemben - mégiscsak Bodó-rétig teljesítettük (noha nap végén a gyakorlatban Füzéren hagyott autónkhoz tértünk vissza, ráadásul gyalog).

img_5784_resize.JPGFüzér vára

img_5787_resize.JPGHollóháza: a Kéktúra keleti végpontját jelző kilométer-kő

img_5790_resize.JPGAz ikonikus Kéktúrás végpont Hollóházán

img_5796_resize.JPGPecsételés Hollóházán, a Vadász sörözőben

img_5800_resize.JPGA pecsételőhelyet jelző tábla Hollóházán (Vadász söröző terasz-korlátján)

Pecsételést követően innen kezdtük meg utunkat a Kéktúra-útvonal szerinti nyugati irányba, a következő bélyegzőhely, Bodó-rét felé.

img_5804_resize.JPGBoszorkány-kör: utunk az erdei szakaszokon itt sem szűkölködött gombákban.

img_5810_resize.JPGErdei terep: úton Bodó-rét felé

Az út itt hosszasan változatos erdei terepen vezet. A Kék jelzés mindenhol jól látható, követhető.

img_5862_resize.JPGMohás fatörzs gyökerekkel

img_5869_resize.JPGMohával borított, kidőlt fa

img_5877_resize.JPGBodó-réthez közeledve a túraút műútra tér

img_5881_resize.JPGBodó-rét

img_5884_resize.JPGKis esőház a pecsételőhely Bodó-réten

img_5885_resize.JPGBodó-réti pecsételőhely

img_5887_resize.JPGBodó-rét bélyegzője

Bodó-rétről vissza (tovább) Füzérre, de nem a Kéken

Ahogy a felvezetőben említettem, illetve a bejegyzés végén látható Kéktúrás összefoglaló videóban is mesélek róla, ezen a túranapon szintén csak egy távot, azaz két pecsételést sikerült teljesítenünk, tehát a túra érdemi része eddig tartott (volna). Csakhogy az autót ugye a következő bélyegzőponton, Füzéren tudtuk letenni, történetesen az egyik pecsételőhelytől nem is messze. Így elvi szinten mérlegelés alá került, hogy utunkat mégiscsak a Kéken folytatjuk tovább a füzéri pecsételésig, de ezt a lehetőséget idő hiányában (ekkor már délután volt), illetve saját személyes korlátaink miatt el kellett vetni. Így viszont, a Kéktúra útvonala szerinti Nagy-Milic kihagyásával, egy valamelyest rövidebb, de mindenképpen, szintemelkedéstől mentesebb útvonalon kellett visszatérnünk - innentől lényegélben már csak lefelé menet. Akkor persze nagyon bántam, hogy nem tudtuk egy füst alatt a következő szakaszt is teljesíteni (miközben éppen oda kellett visszaérkeznünk), de utólag belátom, ez aznap már biztosan nem ment volna (és erre ráerősített a másnapi túra tapasztalata is), illetve mire a rövidebb, jelentősen egyszerűbb útvonalon visszaértünk a Füzér településen álló autónkig, már éppen ránk  is sötétedett, és a gyerekek sem bírtak volna többet. A visszaút még így sem volt unalmas vagy izgalmaktól mentes...

img_5909_resize.JPGForrás

img_5912_resize.JPGForrások, úton Bodó-rétről Füzér irányába

img_5925_resize.JPGJól járható erdei terepen, Füzér felé

img_5929_resize.JPGLégyölő galócák az avar között

img_5937_resize.JPGŐszi falevél

img_5940_resize.JPGAz erdőből kiérve már messziről szembetűnik Füzér vára

img_5964_resize.JPGFüzéri vár

Futólépésben, tehenek és bikák közé keveredve

Szóval igen, izgalmak. Abból, illetve bonyodalmakból, így vagy úgy, valójában minden túranapunkra kijutott. Ezúttal például, még mielőtt elérhettük volna Füzér települését, a túraút (ami így nem a Kék volt, de szintén jelölt útszakasz), egy elkerített területen vezetett át, amin történetesen tehenek legelésztek... Igyekeztünk diszkréten és sietős léptekkel végigvonulni, noha ez a "karám" egészen hosszúnak bizonyult. A kellemetlen érzés igazából ott kezdett ránktörni, mikor megpillantottunk néhány bikát is, akik furcsa pillantásokkal méregettek minket, és nem volt egyértelmű, hogy mi járhat a fejükben... Úgyhogy lépteinket méginkább sietősre vettük, mérsékelt aggodalmunkra éppen az irányukba, mivel hát, erre vitt tovább az út. De ekkor már igyekeztünk menet közben minél előbb a kerítés felé húzódni, és azt méregettük, hogy az egyenetlen talajon hol lehet átbújni vagy könnyebben átlépni a kerítésen, ha szorulna a hurok, akkor ott, a nehezebben járható, de még mindig biztonságosabb(?) területen folytathassuk legalább átmenetileg a haladást... No, hát eljött az a pont, ahol úgy éreztük, az állatok finoman elkezdtek megmozdulni az irányunkba, így megkezdtük a "mentést": a nagyobbakat átküldtük a kerítésen, a legkisebbet pedig igyekeztünk átjuttatni hozzájuk... Ez a hadművelet már majdnem sikeres volt, amikor felnéztünk, és leesett a tantusz: ahová nagy buzgalommal másztunk át, egy másik, lényegében a "karámmal" párhuzamos terület, ahol szintén(!!) tehenek legelésztek, méginkább közeli pozícióban. Úgyhogy innentől kicsit szétszóródva, de a lehetséges legdinamikusabb tempóban (már amennyire ez lehetséges egy túrázás végén) igyekeztünk végigjutni a kritikus területen. Végülis szerencsésen, bonyodalom és atrocitás nélkül - leszámítva a kivezető részen ránk leselkedő "sárcsapdákat" - kijutottunk a bekerített részről. ;)

img_5965_resize.JPGA "biztonságot jelentő" terület, ahol szintén tehenek legelésztek...

img_5967_resize.JPGTehenek és bikák, páran már kiszúrtak minket

Már éppen sötétedni kezdett, amikor Füzér vára alatt beértünk a településre.

img_5975_resize.JPGA füzéri templom, alkonyatkor

Mai pecséteink: Hollóháza és Bodó-rét:

Pénteki túránkon (2020.10.30.) nem egészen 9 km-t gyalogoltunk. Ez a túra lényegében csak Bodó-rétig tartalmazott egy kis emelkedést, összesen bő 400 métert. (Bodó-réttől a visszautunk szinte csak lefelé haladt.) Ezen a napon bő 4 és fél órát túráztunk (3 gyerekkel).
Az adott napon 1,9 km/órás átlagsebességgel tudtunk haladni, legfeljebb 9 km/órás maximális sebesség mellett (visszafelé már igyekeztünk kilépni a sötétedés miatt).

További, távolsági, emelkedési és sebesség-adatok (4. adatoszlop, 10.30.):

A teljes zempléni (OKT. 27. szakaszon tett) túra-beszámolónkat az alábbi videóban összegeztem:

Kéktúrázásunk utolsó napjáról szóló beszámolómat igyekszem szintén mielőbb közzétenni, ez pedig a most kimaradt szakasz, a Füzér - Bodó-rét túra részletezője lesz.

A teljes, zempléni 27. szakaszon megtett Kéktúra beszámoló (2020. ősz) egyes részei itt érhetőek el:

A Kéktúrázás nehézségei: OKT 27. szakasz összefoglaló
OKT 27. szakasz 1.: Bózsva - Nagyhuta - Vágáshuta
OKT 27. szakasz 2.: Füzér - Bózsva (Vadregényes Hegyközi-Kisvasút)
OKT 27. szakasz 3.: Hollóháza - Bodó-rét (- Füzér)
OKT 27. szakasz 4.: Füzér - Bodó-rét (- Füzér)

Köszönöm, hogy elolvastad! :)
Ha tetszett, kövesd FaceBook oldalunkat is: Természetközel - Closeness of Nature, további érdekes videókért pedig iratkozz fel YouTube csatornámra is!
komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.